Στην καθημερινότητά μας κάνουμε πράγματα ή τρώμε πράγματα, τα οποία τα έχουμε ως δεδομένα ότι κάνουν καλό στην υγεία μας. Κάποιες φορές όμως τα πράγματα δεν είναι έτσι ακριβώς. Υπάρχουν πράγματα, που ενώ έχουμε μάθει ότι πρέπει να τα κάνουμε για το καλό μας είτε για την καλή εμφάνισή μας, στην ουσία μόνο καλά δεν είναι. Θα σας παρουσιάσω 9 καθημερινές συνήθειες που μπορούν να μας κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό!

χρήση ξυπνητηριού

Ο θόρυβος από τα ξυπνητήρια σας ξυπνά απότομα, κάτι που μπορεί να είναι επιβλαβές για την καρδιά σας. Μπορεί να προκαλέσει αύξηση της αρτηριακής πίεσης και να αυξήσει τα επίπεδα άγχους λόγω της έκρηξης αδρεναλίνης. Το να σηκωθείτε τόσο ξαφνικά μπορεί επίσης να οδηγήσει σε αδράνεια ύπνου ή σε κατάσταση αίσθημα ταραχής και μειωμένης πνευματικής και σωματικής απόδοσης. Πώς λοιπόν ξυπνάμε χωρίς το δυνατό κουδούνισμα των ρολογιών και των τηλεφώνων μας;

Οι ειδικοί συνιστούν να καθιερώσετε μια σταθερή ρουτίνα ύπνου προσπαθώντας να κοιμηθείτε και να σηκώνεστε την ίδια ώρα κάθε μέρα, χωρίς ξυπνητήρι. Μπορείτε επίσης να εξασκηθείτε στο να ξυπνάτε σταδιακά με φυσικό φως. Το άνοιγμα των περσίδων και των κουρτινών ή η τοποθέτηση του κρεβατιού σας σε σημείο όπου το φως του ήλιου χτυπά απευθείας, μπορεί να βοηθήσει. Εάν πρέπει να ξυπνήσετε πριν την ανατολή του ηλίου, μπορείτε να αγοράσετε ξυπνητήρια με πιο χαλαρωτικούς ήχους (όπως σφυρίχτρες και κουδούνισμα αέρα) ή ξυπνητήρια που μιμούνται τη φωτεινότητα του ήλιου.

διατηρείτε το σπίτι πολύ καθαρό

Η απόλυτη καθαριότητα είναι απαραίτητη σε ορισμένα περιβάλλοντα, όπως τα νοσοκομεία, για παράδειγμα. Αλλά στο σπίτι, το εντελώς αποστειρωμένο περιβάλλον μπορεί στην πραγματικότητα να προκαλέσει ορισμένες ασθένειες. Μελέτες έχουν υποστηρίξει την «Υπόθεση Υγιεινής», η οποία δηλώνει ότι τα παιδιά που μεγάλωσαν σε αγροτικές περιοχές και εκτέθηκαν σε βακτήρια, γύρη και τρίχες ζώων, έχουν ισχυρότερο ανοσοποιητικό σύστημα. Εν τω μεταξύ, όσοι ανατράφηκαν σε πολύ καθαρά περιβάλλοντα είχαν περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν αλλεργία και άσθμα.

Μερικά μικρόβια είναι επίσης καλά για το σώμα επειδή μας βοηθούν στη φυσιολογία, τον μεταβολισμό και τις εγκεφαλικές μας λειτουργίες. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να σταματήσετε να καθαρίζετε και να ζείτε στη βρωμιά. Αυτό που μπορείτε να κάνετε είναι να διαχειριστείτε πώς αποστειρώνετε ή τακτοποιείτε τα πράγματα. Για παράδειγμα, τα παιδιά μπορούν να πλένουν τα χέρια τους με κανονικό σαπούνι αντί για αντιβακτηριακό. Ή εάν ένα παιχνίδι πέσει στο πάτωμα που δεν είναι πολύ βρώμικο, θα κάνει ένα απλό καθάρισμα και δεν χρειάζεται να απολυμάνετε υπερβολικά τα πάντα.

λαμβάνετε πάρα πολλές βιταμίνες και συμπληρώματα

Οι περισσότεροι άνθρωποι που λαμβάνουν πολυβιταμίνες το κάνουν για να καλύψουν τα διατροφικά τους κενά. Αλλά σύμφωνα με μελέτες, η λήψη αυτών των συμπληρωμάτων δεν προσθέτει κανένα όφελος στην υγεία μας. Δεν μειώνουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων ή καρκίνου και δεν βοηθούν στην πρόληψη της απώλειας μνήμης ή της μείωσης των νοητικών ικανοτήτων. Ωστόσο, ένα αποδεδειγμένα αποτελεσματικό συμπλήρωμα είναι το φολικό οξύ (που λαμβάνεται πριν ή κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης), το οποίο βοηθά στην καταπολέμηση των ελαττωμάτων του νευρικού σωλήνα στα μωρά.

Οι ειδικοί προειδοποίησαν επίσης για τη λήψη λιποδιαλυτών και υδατοδιαλυτών βιταμινών σε τεράστιες δόσεις. Η υπερβολική ποσότητα της υδατοδιαλυτής βιταμίνης C μπορεί να προκαλέσει πέτρες στα νεφρά και υπερβολικές ποσότητες λιποδιαλυτής βιταμίνης Α μπορεί να επηρεάσει το συκώτι. Είναι ιδανικό να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας εάν έχετε ανεπάρκειες βιταμινών που πρέπει να αντιμετωπιστούν με φαρμακευτική αγωγή. Και αντί να βασίζεστε σε συμπληρώματα, είναι καλύτερα να λαμβάνετε την απαραίτητη διατροφή σας από μια καλά ισορροπημένη διατροφή.

κόβετε τα πετσάκια σας και χρησιμοποιήστε το νύχι σας ως εργαλείο

Οι περισσότερες συνεδρίες μανικιούρ και πεντικιούρ περιλαμβάνουν κόψιμο για τα πετσάκια σας ή του στρώματος καθαρού δέρματος κατά μήκος των άκρων των δακτύλων των χεριών και των ποδιών. Το να τα κόψετε θα μπορούσε να κάνει τα νύχια σας να φαίνονται πιο ελκυστικά, αλλά αφαιρείτε επίσης μια από τις φυσικές μορφές προστασίας του σώματός σας. Τα πετσάκια βοηθούν στην προστασία των νέων νυχιών από βακτήρια και η ανάμειξη με αυτή την περιοχή μπορεί να προκαλέσει βλάβη στο δέρμα, ξηρότητα ή μολύνσεις.

Μια άλλη συνήθεια νυχιών που πρέπει να καταργήσετε σταδιακά είναι να χρησιμοποιείτε το νύχι σας ως εργαλείο – για να ανοίξετε κονσέρβες ή βάζα, να αφαιρέσετε αυτοκόλλητα ή να ανοίξετε μπρελόκ. Αυτές οι δραστηριότητες μπορούν εύκολα να σπάσουν τα νύχια σας, επομένως πρέπει να χρησιμοποιείτε κατάλληλα εργαλεία, όπως ψαλίδι ή άλλες συσκευές.

ξεφλούδιζεστε από τα ηλιακά εγκαύματα

Μπορεί να είναι δελεαστικό να επιταχύνουμε τη διαδικασία απολέπισης ξύνοντας ή αφαιρώντας μόνοι μας το δέρμα, αλλά είναι καλύτερα να αντισταθούμε σε αυτή την παρόρμηση. Το ξεφλούδισμα είναι μέρος της διαδικασίας επούλωσης και είναι ένα σημάδι ότι το σώμα σας προσπαθεί να απαλλαγεί από τα κατεστραμμένα κύτταρα. Ενώ συμβαίνει αυτό, το δέρμα σας είναι εκτεθειμένο και ευάλωτο, επομένως είναι καλύτερα να αφήσετε αυτό το στρώμα δέρματος να φύγει από μόνο του.

ΔEITE
Πως να καθαρίσω και να απολυμάνω τα παιδικά παιχνίδια

Ο καλύτερος τρόπος δράσης σε αυτό το σημείο είναι να ενυδατώσετε την περιοχή (για να απαλύνετε το καμένο δέρμα) και να πίνετε επιπλέον νερό (για να αποφύγετε την αφυδάτωση). Μπορείτε επίσης να φοράτε προστατευτικό ρουχισμό όταν βγαίνετε έξω για να αποφύγετε πρόσθετες βλάβες από την υπεριώδη ακτινοβολία. Για να αποφύγετε μελλοντικά εγκαύματα, θα ήταν συνετό να εφαρμόζετε αντηλιακό κάθε 2 ώρες όταν εκτίθεστε στο έντονο ηλιακό φως.

φοράτε ψηλοτάκουνα καθημερινά

Οι γόβες στιλέτο μπορεί να προσθέσουν μερικά εκατοστά στο ύψος σας, αλλά το να τις φοράτε για μεγάλο χρονικό διάστημα μπορεί να είναι βλαβερό (κυριολεκτικά και μεταφορικά) για το σώμα σας. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που φορούσαν παπούτσια με ψηλά τακούνια σε καθημερινή βάση εμφάνιζαν χειρότερη ποιότητα ζωής όσον αφορά την υγεία των ποδιών. Ο περιορισμός του αριθμού των ωρών που εμφανίζεστε με αυτά τα παπούτσια μπορεί να σας βοηθήσει να αποφύγετε αυτές τις πιθανές επιπτώσεις:

Τραυματισμοί στον αστράγαλο που μπορεί να προκληθούν από λάθος βήμα και απώλεια ισορροπίας.

Κατάγματα από στρες από την υπερβολική πίεση στην μπάλα του ποδιού σας.

Οστεοαρθρίτιδα στο γόνατο, που προκαλείται από την καταπόνηση στις αρθρώσεις σας.

Παραμορφώσεις ποδιών και δακτύλων (γνωστοί και ως κόγχοι) σε ακραίες περιπτώσεις.

Προβλήματα στην πλάτη ως αποτέλεσμα των τακουνιών που προκαλούν μετατόπιση στη θέση της σπονδυλικής στήλης.

Πόνος και πρήξιμο.

τρώτε πολύ γρήγορα

Σε αυτόν τον κόσμο με τους τόσο γρήγορους ρυθμούς, τείνουμε να βιαζόμαστε για τα πάντα, συμπεριλαμβανομένων των γευμάτων μας. Αλλά αυτό μπορεί να είναι μια επιζήμια πρακτική, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση βάρους. Σύμφωνα με μια μελέτη, το 60 τοις εκατό των παιδιών που έτρωγαν γρήγορα τα γεύματά τους ήταν παχύσαρκα. Εν τω μεταξύ, μια διαφορετική ερευνητική ομάδα διαπίστωσε ότι όσοι τρώνε γρήγορα ανέπτυξαν παράγοντες κινδύνου για παχυσαρκία γύρω από τη μέση, υψηλή αρτηριακή πίεση και υψηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα και κακά λίπη.

Οι γρήγοροι μασιστές λαμβάνουν επίσης μεγαλύτερες μπουκιές και μασούν λιγότερο, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε κακή πέψη. Το αργό φαγητό, από την άλλη πλευρά, μπορεί να σας βοηθήσει να αισθανθείτε πιο ικανοποιημένοι με το γεύμα σας και σας επιτρέπει να μασάτε την τροφή σας πιο προσεκτικά. Μια παλιά μελέτη σημείωσε επίσης ότι ο έλεγχος της ταχύτητας φαγητού μπορεί να είναι ένα μέσο ρύθμισης του βάρους και πρόληψης της παχυσαρκίας.

επιλέγετε τρόφιμα με χαμηλά λιπαρά ή προϊόντα που «ακούγονται υγιεινά»

Δεν είναι αυτόματα όλα τα προϊόντα που είναι χαμηλά σε λιπαρά ή χωρίς γλουτένη καλά για την υγεία σας. Μερικές φορές, αυτά τα επεξεργασμένα τρόφιμα μπορεί να περιέχουν περισσότερη ζάχαρη από τα αντίστοιχα μη διαιτητικά. Μερικά παραδείγματα αυτών των προϊόντων «χαμηλών λιπαρών» – αλλά όχι πιο υγιεινά – είναι τα ζαχαρούχα δημητριακά πρωινού, τα αρωματισμένα ποτά καφέ και τα γιαούρτια. Και η κατανάλωση αυτής της τροφής πλούσιας σε ζάχαρη μπορεί να προκαλέσει υπερβολική πείνα, αύξηση βάρους και ορισμένες ασθένειες.

Για να αποφύγετε την απάτη για το σώμα σας από αυτά τα είδη, ελέγξτε το μέρος «Διατροφικά στοιχεία» της συσκευασίας και συγκρίνετε το με παρόμοια προϊόντα από άλλες μάρκες. Η κατανάλωση λαχανικών, μικρής ποσότητας υδατανθράκων και αρκετή ποσότητα κρέατος ή φυτικών πρωτεϊνών είναι επίσης μια επιλογή για ένα καλά ισορροπημένο γεύμα που δεν περιέχει πάρα πολλές θερμίδες.

τρίχες της μύτης

Τα μικροσκοπικά νήματα στο εσωτερικό της μύτης σας είναι μέρος του αμυντικού συστήματος του σώματός σας, τα οποία βοηθούν στο να αποτρέψετε τη σκόνη, τα αλλεργιογόνα, τα έντομα και άλλα πράγματα να εισέλθουν στους πνεύμονές σας. Εκτός από την αισθητική, δεν υπάρχει κανένα πραγματικό όφελος από την αφαίρεση των τριχών από τη μύτη. Και η αφαίρεσή του μπορεί ακόμη και να προκαλέσει ερεθισμό και μόλυνση. Μπορεί επίσης να δημιουργήσει τρίχες που μεγαλώνουν προς τα μέσα, οι οποίες χαρακτηρίζονται από πόνο και κνησμό.

Η μύτη είναι επίσης μέρος της τριγωνικής περιοχής στο πρόσωπό μας που συνδέεται με το κρανίο μέσω διαφόρων αιμοφόρων αγγείων. Είναι μια πολύ ευαίσθητη ζώνη, όπου οι λοιμώξεις εξαπλώνονται εύκολα και θα μπορούσαν γρήγορα να κλιμακωθούν σε κάτι πιο σοβαρό.

Αν θέλετε πραγματικά να απαλλαγείτε από αυτές τις μικρές τρίχες που μπορεί να βγαίνουν από τη μύτη σας, αντί να τις τραβάτε με τσιμπιδάκια, χρησιμοποιήστε ψαλίδι κοπής για να τις κόψετε.