Υπάρχουν πράγματα στην καθημερινότητά μας, τα οποία έχουμε συνηθίσει να τα κάνουμε είτε τα κάνουμε εντελώς αυθόρμητα είτε ακόμη ακούμε από άλλους ότι είναι σωστά και τα κάνουμε…Η πραγματικότητα όμως πολλές φορές είναι εντελώς διαφορετική από αυτήν που νομίζουμε! Θα σας παρουσιάσω λοιπόν 11 συνήθειες που βλάπτουν την υγεία μας χωρίς καν να το γνωρίζουμε!

Σταυρώνουμε τα πόδια μας

Ο πρώτος που μίλησε για τη ζημιά που προκαλείται από το σταύρωμα των ποδιών σας ήταν μια εταιρεία κατασκευής συμπληρωμάτων διατροφής το 1999. Ξεκίνησαν μάλιστα μια μεγάλης κλίμακας καμπάνια στις ΗΠΑ με την ονομασία The Great Cross-Out, η οποία δεν ήταν απλώς ένα διαφημιστικό κόλπο: πολυάριθμες μελέτες επιβεβαιώνουν ότι το να κάθεσαι με τα πόδια σταυρωμένα (σε μια καρέκλα ή στο πάτωμα) οδηγεί σε υπέρταση, κιρσούς και νευρικές βλάβες.

Ταΐζουμε τα περιστέρια

Το τάισμα περιστεριών είναι μια από τις αγαπημένες υπαίθριες δραστηριότητες που θέλουν να κάνουν οι γονείς με τα παιδιά τους. Δυστυχώς, δεν είναι μόνο διασκεδαστικό, αλλά και επικίνδυνο. Οι πιθανότητες ένα πουλί της πόλης να φέρει μια μεταδοτική ασθένεια είναι περισσότερες από 50%. Τα περιστέρια φέρουν ορνίθωση, κολοβακίλλωση, ιστοπλάσμωση, σαλμονέλωση, φυματίωση, λιστερίωση, πυρετό κουνελιών, νόσο του Newcastle, τοξοπλάσμωση… Για αυτό θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικές όταν αφήνουμε τα παιδιά μας να ταΐζουν τα πουλιά!

Φοράμε γυαλιά ηλίου κακής ποιότητας

Στην προσπάθειά τους κάποιες φορές να εξοικονομήσουν χρήματα, οι κατασκευαστές χρησιμοποιούν φθηνό πλαστικό που δεν προστατεύει τα μάτια σας από την υπεριώδη ακτινοβολία, η οποία, σε έντονο ηλιακό φως, μπορεί να οδηγήσει σε έγκαυμα αμφιβληστροειδούς. Η σκίαση κάνει τις κόρες των ματιών σας να διαστέλλονται και να λαμβάνουν διπλή δόση υπεριώδους ακτινοβολίας, η οποία είναι ακόμη πιο επιβλαβής από το να μην φοράτε καθόλου γυαλιά ηλίου. Η υπερβολική υπεριώδης ακτινοβολία μπορεί να προκαλέσει καταρράκτη, να βλάψει τα μάτια σας ή ακόμα σε ακραίες περιπτώσεις και να οδηγήσει σε καρκίνο.

Πίνουμε πολύ νερό

Ναι, καλά διαβάσατε: το να πίνετε πολύ νερό δεν είναι πάντα υγιεινό, αν και το ίδιο βλαβερό είναι και το να πίνετε πολύ λίγο. Οι ερευνητές επιμένουν ότι οι ανάγκες του σώματος σε νερό είναι ατομικές. Εάν κινείστε πολύ και κάνετε αθλήματα, πίνετε περισσότερο. Εάν έχετε νεφρικά ή καρδιαγγειακά προβλήματα, καλύτερα να πίνετε λιγότερο. Και στις δύο περιπτώσεις, ο καλύτερος τρόπος για να βρείτε την καθημερινή σας απαίτηση είναι η δίψα – αν δεν το νιώθετε, τότε μην το πιέζετε.

Βάζουμε θερμοφόρα ή πάγο σε σημείο που πονάμε

Η χρήση θερμοφόρας ή ακόμη και πάγου σε ένα επώδυνο σημείο είναι ο αγαπημένος μας τρόπος για να ανακουφίσουμε τον πόνο, αλλά υπάρχει μια ολόκληρη λίστα παθήσεων που συγκεκριμένα δεν απαιτούν τη χρήση ζεστού ή κρύου νερού. Αυτές περιλαμβάνουν αιμορραγία, οξεία φλεγμονή στην κοιλιακή χώρα (σκωληκοειδίτιδα, χολοκυστίτιδα, παγκρεατίτιδα) και τις πρώτες ώρες και λίγες ημέρες μετά από διάστρεμμα ή τραυματισμό. Οι θερμικές διαδικασίες είναι επίσης επιβλαβείς σε κάποιες περιπτώσεις όπως η θεραπεία του καρκίνου.

Προετοιμασία ποπ κορν σε φούρνο μικροκυμάτων

Δεν έχει να κάνει με τον τρόπο που το μαγειρεύετε το ποπ κορν αλλά με το περιεχόμενο του καλαμποκιού για οικιακή χρήση. Ο κίνδυνος εδώ βρίσκεται σε μια χημική ουσία που ονομάζεται διακετύλιο. Είναι ένα συνθετικό λάδι και ένα άρωμα 2-σε-1. Εξατμίζοντας όταν θερμαίνεται, εισέρχεται στους πνεύμονές σας και τους καταστρέφει. Μπορείτε να μειώσετε τον κίνδυνο για τους πνεύμονές σας αφήνοντας το ποπ κορν να κρυώσει πριν το φάτε.

Τρώμε στο γραφείο

Υπάρχουν διάφοροι τύποι χώρων εργασίας, ωστόσο οι περισσότεροι από αυτούς δεν είναι κατάλληλοι για φαγητό και, ακόμη πιο επικίνδυνο, συσσωρεύουν πάρα πολλά βακτηρία που δεν είναι ακριβώς καλά για την πέψη σας. Αν αυτό δεν είναι αρκετό για εσάς, θυμηθείτε ότι η μυρωδιά του φαγητού σας μπορεί να ενοχλεί τους συναδέλφους σας, ο εγκέφαλός σας χρειάζεται ξεκούραση, τα πόδια σας χρειάζονται προπόνηση και το στομάχι σας δεν μπορεί να αφομοιώσει το φαγητό επειδή ο εγκέφαλός σας δεν συγκεντρώνεται στην κατανάλωσή του.

ΔEITE
8 εκπληκτικά οφέλη από τα φύλλα της δάφνης

Φοράμε ανοιχτά υποδήματα

Το να φοράτε ανοιχτά παπούτσια το Καλοκαίρι είναι απαραίτητο λόγω της ζέστης, όμως υπάρχουν και κάποιοι κίνδυνοι. Ποιοι είναι οι κίνδυνοι, όμως; Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να κόψετε τα πόδια σας σε ανοιχτά παπούτσια και οποιαδήποτε μικρή πληγή, είτε είναι τσίμπημα εντόμου είτε φουσκάλα, να μολυνθεί εύκολα. Και αυτή η μόλυνση μπορεί τελικά να εξαπλωθεί σε ολόκληρο το σώμα σας.

Πίνουμε γάλα χωρίς λιπαρά

Μπορεί να φαίνεται ότι είναι ίδιο με το γάλα χωρίς λιπαρά, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι. Το γάλα με μηδενικά λιπαρά δεν είναι καν κοντά στο κανονικό γάλα από άποψη χρησιμότητας. Όταν τα λίπη εξάγονται από το γάλα, συνοδεύονται από βιταμίνες, αντικαθιστώνται από συνθετικές ουσίες που δεν είναι πολύ καλές για εσάς. Πολλοί κατασκευαστές «ενισχύουν» το γάλα χωρίς λιπαρά προσθέτοντας γάλα σε σκόνη, η οποία μπορεί να οξειδώσει τη χοληστερόλη στο γάλα. Δεν υπάρχουν ακόμη κλινικά στοιχεία, αλλά τα ζώα που καταναλώνουν οξειδωμένη χοληστερόλη είναι γνωστό ότι έχουν παρουσιάσει συσσώρευση αρτηριακής πλάκας που θα μπορούσε να αυξήσει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής.

Δεν νοιαζόμαστε για τη στάση του σώματος

Σωστή στάση σημαίνει τη συμμετρική θέση όλων των οργάνων. Φροντίστε τη σπονδυλική σας στήλη και προσαρμόστε την καρέκλα του γραφείου σας. Εδώ είναι η λίστα ελέγχου:

Το ύψος της καρέκλας σας πρέπει να αντιστοιχεί στο μήκος του μηρού σας και το κάθισμά της να είναι σταθερό.

Οι γλουτοί σας δεν πρέπει να γεμίζουν λιγότερο από τα 2/3 της καρέκλας.

Η πλάτη της καρέκλας σας πρέπει να ταιριάζει στη σπονδυλική σας στήλη.

Στηριχτείτε στην καρέκλα με την πλάτη σας, έτσι ώστε η σπονδυλική σας στήλη να ακουμπά γερά πάνω της.

Βεβαιωθείτε ότι οι ωμοπλάτες σας είναι ενωμένες, οι ώμοι σας είναι στο ίδιο επίπεδο και το στομάχι σας είναι χαλαρό.

Μην σταυρώνετε τα πόδια σας γιατί αυτό θα εμποδίσει την κυκλοφορία του αίματος σας.

Κινηθείτε ομαλά για να μην χτυπήσει η σπονδυλική σας στήλη στην πλάτη της καρέκλας.

Πάρτε μια θέση που ρίχνει το βάρος σας στους γοφούς σας, ενώ το κεφάλι σας κοιτάζει μπροστά και πάνω.

Μην βιαστείτε να αλλάξετε στάση όταν αρχίσετε να αισθάνεστε άβολα. Αφήστε τους μύες σας να συνηθίσουν στη σωστή θέση. Μέρος τους θα χαλαρώσει σταδιακά, κάνοντας αυτή τη στάση συνήθεια, αλλά αυτό δεν θα συμβεί αμέσως.

Κοιμόμαστε στο πλάι ή πιέζουμε το στομάχι μας

Πολλές από εμάς προτιμάμε να κοιμόμαστε σε μια στάση που μας βολεύει περισσότερο. Ωστόσο, αυτή η συνήθεια μπορεί να προκαλέσει διαφορετικά προβλήματα υγείας , μερικά από τα οποία είναι αρκετά σοβαρά εάν δεν αντιμετωπιστούν έγκαιρα. Όταν κοιμάστε στο πλάι, στη λεγόμενη εμβρυϊκή θέση, εμποδίζετε το διάφραγμά σας να κινείται ελεύθερα, κάτι που προκαλεί διάφορα προβλήματα, όπως πόνο στην πλάτη και προβλήματα στους πνεύμονες. Ο ύπνος με το στομάχι είναι, με τη σειρά του, ακόμη πιο επικίνδυνος, καθώς ασκεί πίεση σε όλα τα όργανά σας, οδηγώντας μακροπρόθεσμα σε νευρικές βλάβες και καρδιακά προβλήματα. Άρα ο ύπνος ανάσκελα, είναι ο καλύτερο γιατί είναι ο πιο φυσικός από τα τρία. Η μόνη περίπτωση που πρέπει να αποφύγετε αυτή τη στάση είναι αν υποφέρετε από άπνοια ύπνου.