8 τρόποι με τους οποίους οι ετικέτες προϊόντων μας κρύβουν την αλήθεια

Όταν πηγαίνουμε στο σούπερ μάρκετ μετά από μια κουραστική μέρα, το τελευταίο πράγμα που θέλουμε είναι να προσπαθήσουμε να διαβάσουμε τις πληροφορίες των ετικετών γραμμένες με την πιο μικρή γραμματοσειρά. Οι ερευνητές λένε ότι μόνο το 15% των ανθρώπων δίνουν αρκετή προσοχή στις διατροφικές πληροφορίες στα προϊόντα που αγοράζουν. Αυτό επιτρέπει σε ορισμένους κατασκευαστές να χρησιμοποιούν παραπλανητικές στρατηγικές μάρκετινγκ για να μας κάνουν να αγοράσουμε τα προϊόντα τους. Υπάρχουν λοιπόν μερικοί τρόποι, με τους οποίους οι ετικέτες απλώς μας παραπλανούν. Θα σας παρουσιάσω 8 τρόπους με τους οποίους οι ετικέτες των προϊόντων μας κρύβουν την αλήθεια!

- Διαφήμιση -

οι παιδικές τροφές μπορεί να είναι πιο ζαχαρούχες από το αναμενόμενο

Όσον αφορά τις παιδικές τροφές, τα προϊόντα που διαφημίζονται ως «πιο υγιεινές» επιλογές μπορεί, στην πραγματικότητα, να είναι πλούσια σε ζάχαρη, καθώς περιέχουν φρούτα, όχι μόνο λαχανικά. Βλέπουμε όμως «γεύσεις λαχανικών» στις ετικέτες και πιστεύουμε ότι αυτές είναι καλύτερες για τα παιδιά. Τέτοια προϊόντα μπορούν επίσης να ισχυριστούν ότι είναι «χωρίς ζάχαρη», όταν, στην πραγματικότητα, τα προστιθέμενα φρούτα σημαίνουν ότι τα προϊόντα έχουν πραγματικά υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη.

η ετικέτα “χωρίς νιτρικά” δεν εγγυάται ασφάλεια

“Χωρίς νιτρικά” είναι μια ετικέτα που μπορείτε να δείτε συχνά στα κρέατα. Ενώ τα νιτρικά άλατα είναι πραγματικά επιβλαβή δεν εγγυάται ότι το κρέας είναι 100% ασφαλές. Εκτός από νιτρικά, το φαγητό σας θα πρέπει επίσης να είναι απαλλαγμένο από θειικά άλατα, φωσφορικά άλατα, BHT, BHA κ.λπ. Διαβάστε προσεκτικά τις ετικέτες για να βρείτε ασφαλή προϊόντα και αποφύγετε την κατανάλωση επεξεργασμένου κρέατος αν είναι δυνατόν.

το «χωρίς λίπος» δεν σημαίνει ότι στην πραγματικότητα δεν υπάρχει λίπος

Τα τρόφιμα που είναι «ελεύθερα» από ορισμένα συστατικά δεν περιέχουν απαραίτητα κανένα από αυτά, είτε είναι λίπος, ζάχαρη ή χοληστερόλη. Η νομοθεσία επιτρέπει στους παραγωγούς να αναφέρουν κάτι ως χωρίς λιπαρά εάν περιέχει 0,5 γραμμάρια ανά μερίδα. Το ίδιο ισχύει και για τη ζάχαρη. Όσο για τη χοληστερόλη, ένα προϊόν μπορεί να έχει 2 χιλιοστόγραμμα ανά μερίδα.

οι ετικέτες που λένε «φυσικό» και «ελαφρύ» μπορεί να είναι παραπλανητικές

Μια άλλη λέξη που είναι ένα καλό εργαλείο μάρκετινγκ που δεν έχει πολλή ουσία πίσω της είναι η λέξη “φυσικό”. Οι ειδικοί λένε ότι δεν υπάρχουν νομικές συνέπειες για τη χρήση αυτής της λέξης στην ετικέτα. Από την άλλη, η χρήση της λέξης «light» αφορά μόνο τα λίπη. Έτσι, τα εξαιρετικά επεξεργασμένα ζαχαρούχα γλυκά μπορούν νόμιμα να ονομάζονται «ελαφριά» και φαίνονται μάλλον υγιεινά, αλλά δεν είναι στην πραγματικότητα.

μπορεί να υπάρχουν περισσότερα ή λιγότερα θρεπτικά συστατικά σε ένα προϊόν από το αναμενόμενο

Σύμφωνα με τους κανόνες, υπάρχει αρκετά μεγάλο περιθώριο λάθους όσον αφορά τα διατροφικά στοιχεία στις ετικέτες των τροφίμων: διαφέρουν έως και 20% από τον αναφερόμενο αριθμό. Για παράδειγμα, ο αριθμός των θερμίδων ενός προϊόντος που λέει ότι είναι 100 θερμίδες μπορεί να είναι κάπου στην περιοχή από 80 θερμίδες έως 120 θερμίδες, και το ίδιο ισχύει και για άλλα θρεπτικά συστατικά.

τα ελευθέρας βοσκής δεν είναι τόσο καλό για τα κοτόπουλα όσο φαίνεται

Όταν βλέπουμε ετικέτες όπως «ελεύθερη βοσκή» ή «χωρίς κλουβί» σε κουτιά αυγών, τείνουμε να πιστεύουμε ότι τα κοτόπουλα σε τέτοιες φάρμες ζουν σε συνθήκες ξενοδοχείων 5 αστέρων. Δυστυχώς, αυτό απέχει πολύ από την αλήθεια. Αυτές οι ετικέτες δεν αναγκάζουν πραγματικά τους αγρότες να αφήνουν τις κότες να περιφέρονται ελεύθερα όσο θέλουν (στην πραγματικότητα, μπορούν να περνούν 5 λεπτά την ημέρα έξω και να θεωρούνται «ελευθέρας βοσκής»).

Το χειρότερο, σε αυτή την περίπτωση, είναι ότι μπορούν να χρησιμοποιηθούν ορισμένες σκληρές πρακτικές, όπως το κόψιμο του ράμφους ή η πείνα των κοτόπουλων για να αλλάξει ο κύκλος ωοτοκίας τους. Αν θέλετε να αγοράσετε αυγά από φιλόζωους παραγωγούς, θα πρέπει να αναζητήσετε αυτούς που συμμετέχουν σε προγράμματα πιστοποίησης για την καλή διαβίωση των ζώων.

η μέτρηση της πραγματικής ποσότητας ζάχαρης μπορεί να είναι πολύ δύσκολη

Η ζάχαρη μπορεί να έχει πολλά διαφορετικά ονόματα. Μερικές φορές αυτό το γεγονός χρησιμοποιείται από τους παραγωγούς για να κρύψουν την πραγματική ποσότητα της γλυκιάς ουσίας στο προϊόν. Εδώ είναι οι κατηγορίες που χρησιμοποιούν:

Διαφορετικά είδη ζάχαρης: βουτυρωμένη ζάχαρη, ζάχαρη άχνη, ζάχαρη καρύδας, χρυσή ζάχαρη κ.λπ.

Σιρόπια: σιρόπι χαρουπιού, σιρόπι καλαμποκιού υψηλής περιεκτικότητας σε φρουκτόζη, μέλι, σιρόπι σφενδάμου, σιρόπι βρώμης, σιρόπι από πίτουρο ρυζιού κ.λπ.

Άλλα πρόσθετα σάκχαρα: μελάσα, λακτόζη, γλυκαντικό καλαμποκιού, δεξτράνη, αιθυλομαλτόλη, φρουκτόζη, γαλακτόζη, γλυκόζη, δισακχαρίτες, μαλτόζη και άλλα.

δεν είναι όλα τα προϊόντα με δημητριακά ολικής αλέσεως το ίδιο καλά

Τα δημητριακά ολικής αλέσεως είναι κάτι που όλοι πρέπει να προσπαθούμε να τρώμε περισσότερο. Μειώνουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, παχυσαρκίας, διαβήτη τύπου 2 και έχουν άλλα οφέλη. Αλλά το να τα βρούμε δεν είναι εύκολο. Παρόλο που πολλά προϊόντα έχουν ετικέτες με τις λέξεις «ολικής αλέσεως», η αναλογία τους μπορεί να είναι ασήμαντη. Αναζητήστε τα προϊόντα με “100% δημητριακά ολικής αλέσεως” ή ένα δημητριακό που αναφέρεται πρώτο στη λίστα συστατικών.

- Διαφήμιση -